Årsmøde 2019

Lørdag d. 19. og søndag d. 20. januar 2019

Fuglsangcentret, Søndermarksvej 150, 7000 Fredericia

Årsmødet 2019 bliver afholdt i nogle meget specielle og relevante rammer, netop Fuglsangcentret. Dette 4-stjernede kursuscenter er ejet af Dansk Blindesamfund og særligt indrettet til blinde og stærkt svagsynede.

Det faglige program er strikket sammen efter medlemmernes tilbagemeldinger og vil fokusere på excentrisk fiksation, synsrehabilitering efter hjerneskade, dispensation til bilkørsel, telerehabilitation, funktionsundersøgelse af macula og hardcore svagsynsoptik. Der er stadig plads til dit bidrag under tips og tricks, hvis du har noget, du gerne vil dele med os andre. Du skal blot give bestyrelsen besked så hurtigt som muligt.

Om lørdagen vil Arne Christensen berige os med sin fortælling om at være den første blinde til at gennemføre verdens hårdeste skiløb, Arctic Circle Race. Derefter følger en middag i mørke. Der er et begrænset antal pladser til denne unikke madoplevelse, så sørg for at tilmelde dig i god tid, hvis du vil sikre dig en plads!

Ved pauserne om søndagen vil der være mulighed for at snuse til repertoiret af 3 af Danmarks stærkeste leverandører af optiske hjælpemidler: Eschenbach, Lys og Lup og On Sight Vision.

Lørdag

• 15:00-15:30 Registrering + kaffe
  • 15:30-15:40 Velkomst
  • 15:40-17:00 ”ExFix, SMS and CTD – New options in Vision Rehabilitation. What to expect in 2030” ved Krister Inde, Ph.D, synskonsulent med æresdoktorgrad, Sverige.
  • 17:00-17:15 Pause
  • 17:15-18:00 ”På ski over Grønlandsisen”ved Arne Christensen, socialrådgiver hos IBOS
  • 18:00-18:30 Pause
  • 18:30-20:30 Middag i Mørket 20:30-
  • Generalforsamling
  •          Efter generalforsamlingen: Hyggeligt samvær med kollegaer

Søndag

• 7:00-9:00 Morgenmad + udtjekning af hotel
  • 9:00-10:00 ”Hardcore svagsynsoptik I” ved Martin Lingvall, optometrist, produktmanager hos Multilens, Sverige.
  • 10:00-10:30 Pause – Stande: Eschenbach, Lys og Lup og On Sight Vision
  • 10:30-11:30 ”Hardcore svagsynsoptik II”ved Martin Lingvall, optometrist, produktmanager hos Multilens, Sverige.
  • 11:30-12:00 Pause – Stande: Eschenbach, Lys og Lup og On Sight Vision
  • 12:00-13:00 Vidensdeling: Cases, tips og tricks
  •           Henrik Holton og Nadine Kjeldsen om funktionsundersøgelse af macula.
  •           Evt. dit bidrag
  • 13.00-13.05 Afrunding og ”Sandwich to go”

Tilmelding

Til Dorthe Jensen: info@svagsynsforeningen.dk  Indbetaling til Nordea Bank: Reg. 2277, kontonr. 4371933994. Husk at påføre indbetalingen dit fulde NAVN (ikke kun butik).Tilmeldingsfrist fredag d. 4. januar 2019.Venlig hilsenBestyrelsen

Tilmeldingsfrist fredag d. 4. januar 2019.

Du kan søge tilskud til efteruddannelse via: