Aftenmøde: “Døvblindhed – Dobbelt sansetab” Torsdag d. 17.11.2022 kl. 19-21 via Teams

Det siges, at hos personer med en synsnedsættelse er de andre sanser skærpede. Men ved døvblindhed, hvor både synet og hørelsen er ramt, kan det være vanskeligt for sanserne at kompensere for hinanden. Dette dobbelte sansetab kan være medfødt eller erhvervet senere i livet pga. en arvelig sygdom, en skade eller aldersrelaterede forandringer. Det kan være endnu mere vanskeligt at klare hverdagen og være en del af sociale relationer og aktiviteter end ved synsnedsættelse alene.

På aftenmødet vil overlæge Lotte Welinder introducere os for sygdomme, der giver døvblindhed, og døvblindekonsulent Louise Christensen vil give os en forståelse for, hvad det vil sige at leve med dette handicap, og hvordan disse personer kan hjælpes med at få en værdig hverdag.

Kl. 19:00-19:05      Forbindelsen til Microsoft Teams starter. Velkomst.

Kl. 19:05-19:50      ”Døvblindhed – dobbelt sansetab I”, ved overlæge Lotte Welinder, Øjenafdeling Aalborg Universitetshospital og ISHD i Aalborg.

Kl. 19:50-20:05      Pause

Kl. 20:05-21:00      ”Døvblindhed – dobbelt sansetab II”, ved døvblindekonsulent Louise Christensen, ISHD i Aalborg.

Dato og sted: Torsdag d. 17. november 2022. OBS. kun via Teams

Pris og tilmelding:

Gratis for medlemmer, som ikke behøver at tilmelde sig. De modtager automatisk et direkte link få dage før mødet.

Gratis for optometrist-studerende og medarbejdere på ISHD.

Andre gæster: 200 kr.

Tilmelding senest d. 15. november til: info@svagsynsforeningen.dk