Generalforsamling 2024

”Dyrs utrolige syn”

Onsdag d. 24. januar 2024 kl. 18:00-20:15

I forbindelse med vores generalforsamling vil professor Morten la Cour, som er cheflæge på Rigshospitalets Afdeling for Øjensygdomme, give os indblik i dyrs utrolige syn. F.eks. har kæmpeblæksprutten et øje, der er større end en fodbold, og guldsmeden har 80.000 øjne! Ud over en usædvanlig størrelse eller et usædvanligt antal øjne, er optikken på dyrs øjne fascinerende og i nogle tilfælde sammenligneligt med de avancerede optiske systemer vi kender fra svagsynsoptik.

Program

Kl. 18:00-18:45      ”Dyrs utrolige syn” ved Morten la Cour, prof., dr. med, FEBO, MPG

Kl. 18:45-19:15      Sandwich

Kl. 19:15-20:15      Generalforsamling (se dagsorden nedenfor)

Dato og sted: Onsdag d. 24. januar 2024 på Kennedy Centret, Gl. Landevej 7, 2600 Glostrup. Der er gratis parkering (husk at registrere nummerpladen ved receptionen). Hvis du ikke har mulighed for at komme, vil der være mulighed for at følge med hjemmefra virtuelt (men vi håber at se så mange som muligt i Glostrup).

Pris og tilmelding: Gratis. Kun for medlemmer. Tilmelding kun nødvendig ved fysisk deltagelse til info@svagsynsforeningen.dk senest d. 17. januar 2024. Alle medlemmer vil modtage et link kort før mødet.